dinsdag 15 november 2011

beetje stil

Het is de laatste tijd misschien wel erg stil op mijn blog. Komt omdat er even weinig uit mijn handen komt. Ik ben gevallen en dat heeft nogal wat gevolgen. Eigenlijk niks ernstigs, maar wel heel lastig. Ik heb een flinke blauwe dij en het doet zeer als je daarop moet zitten. Gelukkig niets gebroken en volgens de dokter is het een flinke spierkneuzing en daar is vooral geduld voor nodig (net niet mijn sterkste eigenschap). In eerste instantie had ik last met lopen, zitten en slapen. Maar lopen gaat inmiddels wel weer redelijk. Grootste probleem is zitten op een hogere stoel, maar ook autorijden en erger...... het pedaal van de naaimachine bedienen. Dat zijn zeer pijnlijke bewegingen. Al merk ik dat het elke dag een klein beetje beter gaat, ik moet nog steeds geduld hebben.
De laatste tijd had ik niet helemaal stil gezeten. Een poosje geleden heb ik wat proefjes gemaakt met paintsticks. Afgelopen maand was bij de fibermail het thema herfstbladeren. Ik vond deze kaart daar wel geschikt voor. Rubbing met paintsticks en opvullen met verschillende kleurtjes, daarna gequilt.
Een ander thema bij de fibermail was: gebruik kant. Ik had nog wat vellen papier liggen met transferverf. Mooi moment om dat met kant uit te proberen. Kant op fleece, papier met transverf erop en strijken maar. Wat een verrassend resultaat geeft dat. Op de kaart zit ook een klein stukje van het kant op gewerkt. Verder is er weer flink gequilt.
Beide kaarten zijn inmiddels onderweg naar de gelukkigen.

9 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ach wat sneu voor je Marjolijn, om te vallen....Kun je er niet iets op smeren, zodat het herstel wat vlugger gaat ?
Leuke kaarten !

Aart zei

Beterschap met je kwetsuren! Ik heb altijd geleerd dat de meeste gevallen vrouwen boven de 80 zijn, maar jij bent een uitzondering.
Misschien helpt SRL Gelei.
http://quiltaart.blogspot.com

Ineke zei

Ik ben zo ong. iedereen aan het beterschap wensen. Nou van Harte en dat geduld hebben.....dat snap ik wel. Ik hoop dat je weer snel de oude bent.

Johanna Zweden zei

Hoop dat je gauw hersteld, sterkte
Schitterend deze kaarten
Groetjes Joke

Hannie de Beer zei

Ik had ze natuurlijk al op de site bewonderd! Prachtig zijn ze. Nu weet ik ook hoe je ze maakte.
En nogmaals beterschap!

mia zei

Arme Marjolijn, het leven bestaat uit vallen en opstaan, en als het alleen maar blauwe plekken en pijnlijke spieren zijn dan gaan die vanzelf wel over, je moet alleen een beetje geduld hebben. van harte beterschap, gr. mia

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Wat vervelend met dat been, lastig en dikke pech dat je moeite heb met naaien. Heel veel beterschap.

Suus zei

Wat akelig en geduld dat ken ik ook, vooral als je je hobby niet echt kunt uitoefenen dan is dat best wel balen. Mooie kaarten Marjolein.

christina zei

dan heb je door je val alle tijd om veel te doen en dan belet juist de nasleep daarvan je daar bij. dat is wel dubbele pech