woensdag 13 maart 2013

ik kan het niet laten.....

Het blijft toch zo aantrekkelijk om tussendoor even wat lapjes te verven. Dit is een serie medium blue (PMX 072) van Jacquard oplopend van 0,25 ml tot 20 ml verf per halve fat quarter. Ik kan er niets aan doen, maar ik word hier toch zo blij van.

I can't resist dyeing fabrics. This is a serie of medium blue (MX 072) by Jacquard from 0,25 ml to 20 ml dye for a half FQ. It makes me so happy.


En op het blog van Nienke zie ik ook de mooiste kleurtjes weer voorbij komen. Bij alle verfsoorten heb je wel last van bezinksel. Ooit dacht ik dat je de flessen maar steeds moest schudden om alles goed te mengen, maar het tegendeel blijkt waar. Het bezinksel bestaat uit onoplosbare moleculen in de verf. Dus vooral niet schudden en eventueel de verf zeven door een natgemaakte panty.

If there is sludge in the dye, don't shake it. These are insoluble dye molecules. You can filter it through wet pantyhose.

9 opmerkingen:

Nienke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nienke zei

Oh ja dat begrijp ik best hoor, dat jij blij wordt van zo'n serie. Ik word ook blij van jouw serie ;-).

Ineke zei

Jij kon het dus ook niet laten..
Mooi hoor!

Janny zei

Mooi, zo'n serie! En bedankt voor de tip, niet meer schudden dus.

mia zei

Het gaat toch wel prikkelen, wat een prachtige reeks.

Hannie de Beer zei

Ook weer zo'n prachtige serie!
En dank voor de tip!

janneke zei

Mooie kleuren. Lekker van genieten. Eb bedankt voor de tip van het bezinksel.

Marrie-jette zei

Natuurlijk kan je het niet laten!Het is toch heerlijk om lapjes te verven en om een lekkere voorraad te hebben.
Ik bewaar mijn aangemaakte verf altijd in limonadeflesjes,nooit problemen mee gehad.Alleen bij Robijn,die zeef ik dan even.

José zei

Het is een pracht serie óók en vooral in het echt.
En die tip is goed om weer in gedachten te krijgen.