vrijdag 15 maart 2013

vervolg verftherapie

Het lijkt wel besmettelijk momenteel, want wat wordt er veel geverfd! Ik kom allerlei experimenten tegen bij Nienke en Marie-Jette. En in België kan nog goed geverfd worden met sneeuw, zoals je bij Ineke kunt zien. Wat een prachtige lappen!
Ik blijf nog even doorgaan met mijn series. Dit keer de golden yellow van Jacquard (PMX 010). Eerst maar weer in oplopende hoeveelheden verf.

It looks contagious, there is a lot of fabric dyeing at the moment. Have a look at the blogs of Nienke and Marie-Jette. And in Belgium there is snowdyeing with Ineke. I see beautiful fabrics!
I continue with my series. This time the golden yellow of Jacquard (PMX 010).

En als ik dan toch bezig ben, direct ook maar een serie van golden yellow naar medium blue (beide van Jacquard). Ik heb de verhoudingen aangehouden als bij de staalkaartenruil van Nienke, alleen heb ik geen onyx toegevoegd, maar jet black. En uiteindelijk gekozen voor iets minder zwart, door toevoeging van 10% en 25% (i.p.v. de 50% van de ruil). Ik word ook hier weer erg blij van.

And a serie from golden yellow to medium blue. And I added 10% and 25% jet black as well
This makes me happy again!

Op de foto lijkt het alsof ik bij de onderste rij 2 lapjes heb verwisseld. Of zou het door het licht komen? Nou ja, wat het ook is, ze zijn mooi.

It looks like I have switched two fabrics in the bottom row. Or perhaps it's the light? Never mind, they are beautiful!

9 opmerkingen:

José zei

Goh wat heb je nog hard gewerkt vandaag en weer met geweldige resultaten.

Suus zei

Ze zijn zeker mooi.

Suus zei

Ze zijn zeker mooi.

Hannie de Beer zei

Prachtig! Wat een mooi verloop zit er in! Hier lag van de week ook een dik pak sneeuw, maar dit keer heb ik het gewoon laten dooien! Mijn tijd komt wel als het mooi weer is , en de zakjes in de zo'n kunnen.

Marrie-jette zei

Wat zijn de kleuren toch mooi he?
Hoop dat mijn bestelling van mijneigen morgen komt,kan ik weer verder!

Nienke zei

Ik begrijp het best, we zijn er weer aan toe deze kleurtjes, heerlijk!! Prachtige kleuren!

mia zei

yam yam om te smullen

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Jij bent druk met verven. Prachtige resultaten.

Dea zei

Dat je toch zo blij kunt worden van een rijtje mooie kleuren, hè? Heerlijk!