vrijdag 2 september 2011

Brussel

Als je 2 weken geen blog hebt gepubliceerd, loop je natuurlijk wat achter met alle berichtjes. Daarom nu een klein verslagje uit de vakantieperiode. Inmiddels zijn we allemaal alweer druk aan het werk en lijkt de vakantie ver achter ons. Maar op deze manier kunnen we nog een beetje nagenieten.

Het is alweer 2 weken geleden dat we een paar dagen naar Brussel zijn geweest. We troffen het, want we hadden mooi weer. Al werd de laatste avond verstoord door hevig noodweer, wat vooral grote gevolgen had op Pukkelpop, helaas. Wij hebben er zelf weinig last van gehad. Paraplu op om naar een restaurant te gaan is zo erg nog niet.

Om een stad te bekijken vinden wij het leuk om stadswandelingen te lopen. Je komt dan vaak alle highlights wel tegen. Brussel heeft heel veel wandelingen en dus veel mogelijkheden. Omdat mijn DH dol is op stripboeken moesten we natuurlijk wel de Comic Strip Walk lopen. In en rondom het centrum zijn op heel veel plaatsen grote muurschilderingen aangebracht van striphelden. Ik heb zomaar één van de vele mogelijkheden uitgekozen en hier geplaatst. Verder ben ik een groot fan van art nouveau. Al die krullen en ronde vormen vind ik prachtig. Ook daar staat Brussel mee vol. Dus de tweede dag hebben we een art nouveau wandeling gemaakt en een bezoek gebracht aan het Horta museum. Daar binnen had ik eigenlijk een kwijlbakje nodig. Wat een prachtige trap en versieringen zijn er daar te zien. En natuurlijk mag je de deuren niet vergeten. Plaatjes! Helaas mocht er niet gefotografeerd worden.

Ergens onderweg kwamen we ook dit schattige winkeltje tegen. Stond natuurlijk nergens in de beschrijving, maar ik was er meteen dol op!

Deze muurschildering is van Tibet: Rik Ringers. Zomaar in een heel klein straatje. Is dat niet geweldig?

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Marjolijn, welkom terug in blogland, fantastische wandelingen zijn dat, zo zie je nog eens wat van brussel. Je tentoonstelling is helaas weer voorbij, heb je al je werken al weer terug. Jammer dat het zover weg was anders was ik zeker gaan kijken.

Hannie de Beer zei

Leuk zeg zo'n paar daagjes Brussel! Wij hebben er ook verschillende keren wat dagen vertoefd,en net als jij ben ik gek op Art Nouveu of modernisme of Jugendstil. Elk land heeft er een andere naam voor, maar allemaal de moeite waard! Het Hortahuis is echt te gek! Ook heb ik eens een tt. gezien in Brussel met meubels, schilderijen en andere dingen uit het Stocklettpaleis ook in Brussel, maar jammer genoeg niet te bezichtigen! Waar o.a.mozaiken van Gustav Klimt waren te zien. Geweldig toch dat we dit allemmal kunnen bekijken,én er inspiratie opdoen natuurlijk! We krijgen zeker nog wat van je te zien met dit thema?

Ineke zei

Leuk dat je er weer bent. Nu heb ik me ook als volger aangemeld, dat lukte eerst niet.

Johanna Zweden zei

Hallo Marjolijn zie dat jij het ook maar hebt opgegeven om op web-log te wachten, nu ik ook, ben ook overgestapt op bloggers,
Gezellig dat dagje in Brussel, dat is lang geleden dat ik daar ben geweest
Wat een mooie lapjes op je vorige logje.
>Groetjes Joke

Siny zei

Brussel is een mooie stad, mooie tekeningen!
groetjes Siny

Dea zei

Wat leuk om te lezen over die wandelingen. Het zijn precies twee onderwerpen die mijn vriend en mij ook aanspreken. Ik zei gelijk tegen: "We gaan ook eens naar Brussel en die wandelingen te doen."
Dus bedankt dat je erover hebt geschreven.