donderdag 2 februari 2012

QuiltPlus

Gisteren hadden we weer onze maandelijkse QuiltPlus bijeenkomst. (Al lijkt die momenteel meer op een tweewekelijkse.) Maar dat komt later nog wel een keer aan de orde.
Marijke had haar delen voor de Tsjechov quilt geplakt en konden gequilt worden. Iedereen heeft daar aan meegeholpen. Er kwam zelfs een echte fotograaf langs om plaatjes te schieten van dit gebeuren. De beste man moest eerst uitgelegd worden wat een quilt is, maar dat is hem haarfijn uitgelegd. Ik geloof dat hij het allemaal wel gezellig vond.

Uiteraard was er daarna ook nog een show-and-tell en daar duiken we dan ook allemaal op af. Het is een zeer enthousiast groepje. Hier wordt de quilt van Jozet bewonderd.


Mieke heeft ons daarna een mini-workshop gegeven naar aanleiding van een artikel in de Patchwork Professional. Strips naaien volgens de methode van Kathleen Loomis. Ik had 2 zelfgeverfde lappen daarvoor meegenomen. Het fotograferen werd weer een uitdaging. Ibbeltje was niet van de quilt af te krijgen. Nou ja, dan maar een keer met Ibbeltje. Dit quiltje komt binnenkort nog wel een keer gequilt langs.


3 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Aaach, ik heb medelijden met die beste man; wat heeft hij afgezien in zo'n quiltkippenhok!
Maar het gaat wel heel mooi worden; wat een schitterende kleuren!
En krijgen we nog een uitgebreid workshopverslag van de strips?

Siny Nijmeijer zei

Vooral de laatste foto is leuk!
Maar het lijkt wel een beetje op wat ik heb gedaan, toch is dit leuker!

Dea zei

Wel een lief Ibbeltje, hoor! Ach ja, katten en quilts. Ik heb een quilt op de bank liggen, opgevouwen. Zodra ik hem over me heen leg, springen er twee katten bij me op schoot.
De Quilt-Plus-bijeenkomst ziet er weer gezellig en leerzaam uit!